Sista dagen av ledighet

Idag har jag nästan inte gjort någonting nyttigt, har förvisso pluggat lite men är såpass lite så det känns ändå som det kunde kvittat. Sen har jag varit nere vid poolen och fått lite färg, grejat lite i lägenheten och skypat med många från Sverige. Blir väldigt många timmar som går åt till att hålla kontakten med alla hemma. Men kommer väl minska med tiden antar jag... när man väl har börjat känna sig som hemma här och har fullt upp med studierna.

Jag har ett onlinesystem på skolan att följa där jag ser alla mina teorilektioner och flyglektioner. Imorse fick jag det glada beskedet att jag ska ha min första flyglektion imorrn klockan 11:48 tillsammans med min franska klasskompis, Thibaut. Är så jäkla taggad och nervös på en och samma gång. Jag har ju all teori för första flygningen, men känns ändå konstigt att man ska få börja flyga nu, efter nästan 20 års väntan så börjar min pilotkarriär redan imorrn, helt sjukt!

Ser även idag som min sista lediga dag på ett år, kommer ha sjukt mycket att göra och väldigt varierande schema. Imorrn t.ex. så börjar jag med flygningen vid 12, sen är det teori från 15:30 till 18:00 sen är jag klar. Och det spelar ingen roll vilken veckodag det är heller. Som klassen över oss sa häromdan: "det blir inte vardagar och helgdagar nu, det blir dag ett till dag sju, ingen skillnad på en tisdag och en lördag". Kommer ju bli sjukt jobbigt men är ju det jag har förväntat mig hela tiden, är ju det här jag vill och finns knappt några snabbare alternativ för att få igång min pilotkarriär!

Så imorrn ska jag upp vid sju och skjutsa in kristofer och Joakim till skolan, de har sin flygning vid 8. Sen ska jag plugga och försöka gymma lite innan det är dags för min flygning.

Nu börjar allvaret!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0